Deklaracja dostępności Szkoły Podstawowej nr 5 im. dra Józefa Krzymińskiego w Inowrocławiu
Szkoła Podstawowa nr 5 im. dra Józefa Krzymińskiego w Inowrocławiu zobowiązuje się zapewnićdostępnośćswojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 5 im. dra Józefa Krzymińskiego w Inowrocławiu.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
1. brak opisów zdjęæ;
2. brak tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby niepełnosprawne;
3. brak audiodeskrypcji dla materiałów multimedialnych
Wyłączeniu podlegają następujące treści:
1) multimedia opublikowane przed 23 września 2020 r.;
2) dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed 23-09-2018 r.;
3) mapy oraz mapy interaktywne;
4) treści nie wytworzone przez szkołę lub na jej rzecz albo przez szkołę nabyte;
5) treści prezentujące dzieła sztuki i zabytki, materiały archiwalne, muzealia lub materiały biblioteczne, których nie można przedstawićw sposób cyfrowy.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
DeklaracjÄ™ sporzÄ…dzono dnia:
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
DeklaracjÄ™ sporzÄ…dzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: W przypaku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Ewa Kulawczuk. .
E-mail: sp5ino@wp.pl
Telefon: 52 352 07 01
Każdy ma prawo:
zgłosićuwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosićżądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskowaćo udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawieraæ:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpićniezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie
dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpićnajdalej w ciągu 2
miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyćskargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 im. dra Józefa Krzymińskiego w Inowrocławiu. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyćskargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej. Po wyczerpaniu wskazanej procedury, można także złożyćwniosek o Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 im. dra Józefa Krzymińskiego w Inowrocławiu oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądaćudostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawieraćdane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określićdogodny dla niej
sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizowaćżądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni
od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie,
kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może byćdłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponowaćalternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji,
wnoszący żądanie możne złożyćskargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej,
lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyćwniosek do
Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępnośćarchitektoniczna
Do budynku szkoły można wejśćsiedmioma wejściami. Budynek jest trzykondygnacyjny. Aby dostaćsię na każdy poziom należy pokonaćschody. Interesanci mogą korzystaćz parkingu miejskiego wzdłuż ul. Błażka i Kiełbasiewicza. W pobliżu szkoły znajdują się 4 miejsca do parkowania dla osób niepełnosprawnych. Budynek jest dostępny dla osób niepełnosprawnych ruchowo od strony wejścia bocznego, do którego prowadzi podjazd. W szkole nie ma zakazu wstępu z psem asystującym; szkoła zastrzega jednak założenie kagańca. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W budynku brak oznaczeń w alfabecie brajla, brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
Informacje dodatkowe i inne oświadczenia
Strona szkoły była utworzona z myślą o użytkownikach korzystających z różnych systemów operacyjnych i przeglądarek.